najjethebest

Alla inlägg under januari 2011

Av Samuel Blomberg - 31 januari 2011 20:41

Idag var jag och julia ute i stallet tilsammans det gick rätt bra najje var lite bångstyrig men men det gick bra och julia är sjuk:( så hon blev lite yr av att rida så det blev mest skritt för henne men hon satt upp på najje och red lite först för att testa honom i skritt och försöka hjälpa mig han blev fin  med en gång! sedan blev hon sugen på trav och det hela slutade i galopp även fast hon var super yr efter! hahaha hon e galen! men annars var det kul i stallet nu ska jag snart gå och lägga mig! herrå sålenge!


/Samuel

Av Samuel Blomberg - 30 januari 2011 20:52

Idag var det ryttar inventering och pay`n jump! det var jätte kul och jag var med 70-80, på 70 red jag fel :P men najje var riktigt fin men het som blixten sedan på 80 så red  jag inte fel men najje var ännu piggare. Julia hoppade 90-100 och Sammy var riktigt pigg. Det var jätte kul att vara "halv funktionär" även Emilia var där och hon hoppade 80-90 det gick finfint för henne också! Emilia hade hästskötare med :( lite orättvist hon hade två och jag fick klara mig ensam :D Nu ska jag snart gå och lägga mig inför skolan imorrn :( aja herrå sålenge!


/Samuel

Av Samuel Blomberg - 29 januari 2011 23:36

Idag har jag varit i stallet 2 gånger 1 imorse vi gjorde stallet med jessica och jag red och najje var lite sådär han genade på hindrena och hoppade snett... men men det gick bra ändå red inte så länge idag eftersom det e pay `n jump imorrn då jag ska hoppa 70-80 den andra gången var vid 7 då jag och mamma åkte ut till stallet och tvättade najjes ben och putsade alla miljarder prylar så tråkigt men ändå askul :D hoppas det går bra imorrn.

Av Samuel Blomberg - 28 januari 2011 21:12

Bäst är min söta najje. Inte i början men efter 1 och en halv timmes arbete så gick han finfint. Julia har sagt att jag ska rida från grunden, först i skritt tills han går fint sedan trav osv. Jag skrittade i en halvtimme han gick inte fint och sedan kom terese in i ridhuset och jag började trava men han lyssnade inte på mig han bara sprang iväg och ignorerade vad jag ville men sen när terese skrittade av så sa hon  att jag skulle bromsa redan i skritten och rida lungt och jobba under honom. sedan höll jag på så länge och tillslut gick han jätte fint sedan skulle jag galoppera och då hade terese redan gått ut. hon sa att jag skulle gallopera 4-5 galoppsprång och sedan bryta av till trav och göra så och öka galoppsprång hela tiden tillslut gick han nästan helt på tygeln i galloppen så allt arbete lönade sig! :D Jag blev jätte nöjd och det blev ingen update igår men men... på söndag är det ryttarinventering, och pay `n jump ska bli jätte kul för jag och mamma ska åka dit på ryttarinventeringen och sedan ska pappa åka till stallet och göra i ordning najje, även lasta och sätta på transportskydden mm. ska bli kul att se hur han ser ut när han kommer till skålltorp :D jaja nu ska jag gå och spela :P herrå så länge!


  fickk bli en bild på fula mig :D


/Samuel

Av Samuel Blomberg - 27 januari 2011 19:25

Japp nu var det ett tag sen jag blogga men iaf så har jag och julia varit i stallet och det gick sådär att rida najje. Han var pigg och lyssnade lite dåligt. Men det gick ganska bra ändå när jag fick proffs hjälp av julia:P Men måste dra nu herrå!


/Samuel

Av Samuel Blomberg - 24 januari 2011 16:13

har inte blivit någonupdate men i alla fall så ska jag på "informations kväll om skolval" ikväll :) e jätte spänd inför valet men jag tror jag ska ta tegla och inriktning dans! ........ kommer inte på något mer och skriva hahahaha! :D

Bästa bloggarna!

http://evelinaoskarsson.blogg.se

http://forzi.blogg.se

Älskar dom bloggarna och följer dom flitit men jag orkar nt kommentera xD Besök järna dom!

Av Samuel Blomberg - 22 januari 2011 17:33

Idag så hade julia träning för mig! Det gick jätte bra och najje gick fint men han var dock pigg hoppade distans liten serie med stuts och diagonal. Det var det. Har inte lagt upp bilder det senaste men jag har bara inte orkat... Ni får nt det idag heller xD Herrå!


/Samuel

Av Samuel Blomberg - 21 januari 2011 23:24

Sorry för ett sent inlägg... jag glömde av det :D bättre sent än aldrig. Japp idag red jag och najje var riktigt fin jag tog några små skutt och det gick bra. Imorrn ska julia hålla lektion för mig :) det ska bli as kul! Idag har...... haft tråkigt..... ännu mer tråkigt.... och det tråkigaste av allt...... LÄXOR! :( happ det var allt för idag vi får se hur det går imorrn blir en update imorrn kväll. Herrå!


/Samuel

Skapa flashcards