najjethebest

Alla inlägg under april 2011

Av Samuel Blomberg - 26 april 2011 20:43

Har äntligen hittat den listan jag letat efter hur lääääängeeee som helst! Är det intressant?


Dag 1 - Presentera mig och min häst
Dag 2 – Det bästa/sämsta med min häst
Dag 3 - Min största rädsla inom hästsport
Dag 4 - Favoritbilderna på min häst
Dag 5 - Det här finns i min ryktlåda
Dag 6 - Något annorlunda med min häst
Dag 7 - Redskap/utrustning jag inte klarar mig utan
Dag 8 - Min hästs vardagsoutfit
Dag 9 - Mitt bästa hästminne
Dag 10 - Mina drömmar
Dag 11 - En bild på stallet och omgivningen
Dag 12 - Det här saknar jag
Dag 13 - En nytagen bild och 5 punkter som beskriver min häst
Dag 14 - Varför får ridning mig att må bra
Dag 15 - Något jag och min häst har gjort som jag är stolt över

Av Samuel Blomberg - 25 april 2011 19:32

  Jag tävlar hos Bakverk och Fikastunder om detta bak-kit! Tävla du också! Tävlingen pågår t.o.m den 25 april.


http://bakverkochfikastunder.blogspot.com/2011/04/tavling.html?showComment=1303752791725#c1316343065058229589

Av Samuel Blomberg - 18 april 2011 22:38

Hejsan! Idag vaknade man halv 1... gick upp åt frukost, satte mig vid datorn och sedan någon gång efter 2 kom mamma hem och då åkte brorsan och hon till lidköping och shoppade... jag skulle hängt med och köpt de asssssss snygga björnborg skorna men jag skippade det eftersom jag köpte tretornen igår:) Sedan hoppade man lite studsmatta och åt ingen lunch idag utan bara frukost och halv kvällsmat. Nu sitter jag här kl halv 12och har tröök. Men nu pallar jag inte detta mer så nu ska jag berätta en nyhet!...... da da da..... Vi ska skaffa hund!!! En cocker poo som kom till världen i... lördags tror jag:) En svart med vit haka och bröst. Här har ni kennelns blogg! http://happyfeet.doggyblogg.se/ Nu ska jag dampa loss lite och sen ska jag lägga mig!:D *DAMP DAMP DAMP DAMP DAMP DAMP* Godnatt!  

Av Samuel Blomberg - 18 april 2011 00:29

  Lookie what ive found?:D Idag har jag Julia och Marianne varit på grevagården och kollat på tävlingen:) Då var jag inne på Skara hästsports mini lilla butik där och då kostade de här tretorn skorna 199:-!!!!! Ord 699:D Julia köpte ett par exakt likadana som mig:) Haha till och med samma storlek:P De finns även i rosa, gula och ett par andra blåa. Idag tog jag och julia en skritt tur i kanske 1 och en halv timma? vägarna var bra tills det kom en väg med jäääääte stora stenar som najje snubblade och trampade på:( han haltade till lite då och då och jag hoppade av och kollade ifall någon sten hade fastnat.. men nej... han blir sån igen och då hoppar jag av igen... inget då heller då hoppade jag inte upp igen utan gick helaaaaaa vägen hem:) Blev ett tränings pass ju!:P jahapp.. nu måste man nog gå och lägga sig även fast man inte är trött.... klockan är ju ändå ....1 Vill bara säga att den bästa bloggen ever är http://forzi.blogg.se/ Bye bye!  

Av Samuel Blomberg - 17 april 2011 23:01

Hur började det:
1. På vilken klubb började du rida?: Första klubben jag red på var Lidköping RK
2. Vem gjorde dig till den ryttare du är idag?: Anna, Petra, Erika, Klara, Julia:)
3. Vilken häst har lärt dig mest?: Najje:)
4. När började du tävla högre än klubbtävlingar?: Har faktist inte hänt pga hältan
5. Vilken häst har du mest placeringar med?: -

Dressyr:
1. Vem är den mest utbildade häst du ridit?: Picant
2. Vilken häst har du din högsta dressyr placering med?: -
3. Vad är det svåraste program du ridit?: Har bara ridit lätta:)
4. Vad tävlar du för klasser?: -
5. Vad har du tagit för placeringar i år?: -

Hoppning:
1. Vilken häst har du hoppat högsta enkelhindret med, vilken höjd?: Najje, 110
2. Vilken häst har du hoppat högsta banan med, vilken höjd?: Najje, 100cm-105cm
3. Vad tävlar du för klasser?: Har ju inte börjat än...
4. Vad har du tagit för placeringar i år?: -
5. Vilken klubb föredra du att tävla hos?: Jag vet inte men alla säger att tidaholm e väldigt bra:P

Häst: 
1. Vem är den hetaste hästen du ridit?: Najje:P
2. Vem är den starkaste hästen du ridit?: typ.... vet inte xD
3. Vem är den minsta hästen du ridit?: Robin
4. Vem är den största hästen du ridit?: Ojdå... vet faktist inte men någon stor storhäst:D
5. Vem är den häst du tog grönakortet på?: Man behöver inte göra det för häst ju... det e ju ett prov...
6. Vem är den häst du tävlade först i dressyr?: -
7. Vem är den häst du tävlade först i hoppning?: Em... klubbtävling så är det Cheeva
8. Vem är den häst du tog din första placering med?: -
9. Vem är den häst du tog din senaste placering med?: -
10. Vilka hästar har du tävlat i lag med?: -

Antingen eller:

Häst - Ponny
Dressyr - Hoppning
Utomhus tävling - Inomhus tävling
Satsa för seger - Fis rida
Vitt schabrak - Personlig färg
Ridstövlar - Chaps
Spilta - Box
Spån - Halm
Räcke - Oxer
Kompisar i hagen - Ensam (Men kompisar i hagar bredvid)



Dagens fråga... Eller morgondagens fråga eftersom ni kanske inte läser det kl halv 1 inatt?:P Eran favorit utrustning? Länka gärna bild:)

Av Samuel Blomberg - 16 april 2011 13:04

Jaha nu har inte jag bloggat på jätte länge.... men har faktist inte haft lust.... ni ger mig inte någon särskild bra feedback.... så jag har inte alls haft lust.... Så om jag nu skulle bli seriös igen så vill jag ha uppmuntringar... dt är inte kul att driva blogg när man inte får någon respons så om jag ska fortsätta får ni skärpa er!!! :)  

Ovido - Quiz & Flashcards