najjethebest

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

Bäst!

Av Samuel Blomberg - 28 januari 2011 21:12

Bäst är min söta najje. Inte i början men efter 1 och en halv timmes arbete så gick han finfint. Julia har sagt att jag ska rida från grunden, först i skritt tills han går fint sedan trav osv. Jag skrittade i en halvtimme han gick inte fint och sedan kom terese in i ridhuset och jag började trava men han lyssnade inte på mig han bara sprang iväg och ignorerade vad jag ville men sen när terese skrittade av så sa hon  att jag skulle bromsa redan i skritten och rida lungt och jobba under honom. sedan höll jag på så länge och tillslut gick han jätte fint sedan skulle jag galoppera och då hade terese redan gått ut. hon sa att jag skulle gallopera 4-5 galoppsprång och sedan bryta av till trav och göra så och öka galoppsprång hela tiden tillslut gick han nästan helt på tygeln i galloppen så allt arbete lönade sig! :D Jag blev jätte nöjd och det blev ingen update igår men men... på söndag är det ryttarinventering, och pay `n jump ska bli jätte kul för jag och mamma ska åka dit på ryttarinventeringen och sedan ska pappa åka till stallet och göra i ordning najje, även lasta och sätta på transportskydden mm. ska bli kul att se hur han ser ut när han kommer till skålltorp :D jaja nu ska jag gå och spela :P herrå så länge!


  fickk bli en bild på fula mig :D


/Samuel

 
 
evelina

evelina

29 januari 2011 22:35

svar: Åh tack så mycket :D

http://evelinaoskarsson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Samuel Blomberg - 11 november 2011 14:51

En bra tävling! Gå in på: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=262006447184236&set=pu.190593877658827&type=1&theater ...

Av Samuel Blomberg - 30 september 2011 18:57

Hej! nu var det några år sedan jag bloggade.... men nu ska jag försöka igen!:D nya bloggen: http://samuelblomberg.blogg.se/...

Av Samuel Blomberg - 28 juni 2011 08:13

Najje tycker hoppningen är jätte kul och han blir super pigg och det är roligt att hoppa honom. Ibland blir det lite för roligt och när jag bromsar så lixom går det bara fortare:P Jag fick därför mina första stopp på lägret både mitt fel och hans. De...

Av Samuel Blomberg - 27 juni 2011 22:10

v.26 Mån: Hoppning i Paddocken Tis: Dressyr/ Markarbete i Paddocken Ons: Uteritt/Jogging ev. på ängen Tor: Uteritt/Jogging ev. på ängen Fre: Kondition på ängen Lör: Semester till Danmark Najje står och Sanna kanske kommer och rider Najje ...

Av Samuel Blomberg - 11 maj 2011 20:20


  Gå in på tävlingen:) showjumper.blogg.se

Ovido - Quiz & Flashcards